Puterea de decizie îmi aparţine
Nimeni
nu poate pierde dacă nu e decizia lui să piardă.
Nimeni
nu suferă dacă nu îşi alege singur această stare dureroasă.
Nimeni
nu se mâhneşte, nu se consideră bolnav şi nu se poate teme dacă acestea nu sunt
consecinţe pe care le doreşte.
Şi
nimeni nu moare fără propriul lui consimţământ.
Nimic
nu se întâmplă care să nu reprezinte ce doreşti şi nimic nu se omite din ce
alegi.
Aici
e lumea ta, întreagă până la ultimul detaliu.
Aici
e întreaga ei realitate pentru tine.
Şi
numai aici e mântuirea.
Poate
crezi că poziţia aceasta e extremă şi prea inclusivă pentru a fi adevărată.
Dar
poate oare adevărul să aibă excepţii?
Dacă
ai in dar totul, poate pierderea să aibă vreo realitate?
Poate
durerea să facă parte din pace sau mâhnirea din bucurie?
Pot
frica şi boala să pătrundă într-o minte în care îşi au locul iubirea şi
sfinţenia deplină?
Adevărul
trebuie să includă totul dacă chiar este să fie adevărul. Nu accepta opuşi şi
nici excepţii, căci ar însemna să contrazici adevărul întru totul .
Mântuirea
este recunoaşterea că adevărul e adevărat şi că nimic altceva nu e adevărat. Ai
mai auzit asta înainte, dar poate că nu îi acepţi încă ambele părţi.
Fără
prima, a doua nu are înţeles. Dar, fără a doua, prima nu mai e adevărată. Adevărul
nu poate să aibă un opus. Gândul acesta nu poate fi rostit şi rumegat
îndeajuns. Căci dacă neadevărul e la fel de adevărat ca adevărul, o parte a
adevărului e falsă.
Iar adevărul şi-a pierdut înţelesul.
Nimic nu e adevăr
decât adevărul, iar ce e fals e fals. Aceasta e cea mai simplă dintre distincţii,
însă şi cea mai obscură. Dar nu pentru că e o distincţie greu de perceput. Este
ascunsă în spatele unei multitudini de opţiuni care nu par să îţi aparţină
întru totul. Aşa că adevărul pare să aibă unele aspecte care dezmint
consecvenţa, dar care nu par să fie decât nişte contradicţii introduse de tine.
Aşa
cum te-a creat Dumnezeu, trebuie să rămâi neschimbător, cu stări tranzitorii
prin definiţie false. Iar asta include toate fluctuaţiile afective, toate transformările
stărilor mentale şi trupeşti, toate de conştienţă şi toate reacţiile. Aceasta
este inclusivitatea totală care distinge adevărul de fals şi ţine falsul
separat de adevăr, drept ceea ce şi este.
Nu
e ciudat că socoteşti o aroganţă gândul că tu ai făcut lumea pe care o vezi? Nu
Dumnezeu a făcut-o. De asta poţi fi sigur. Ce poate şti El de efemer, de
păcătos şi vinovat, de temător, de suferind, singuratic, şi de mintea care
trăieşte într-un trup ce trebuie să moară'?
Crezând
că a făcut o lume în care asemenea lucruri par să aibă realitate, nu faci decât
să Îl acuzi de demenţă. EI nu e nebun. Însă numai nebunia face o lume ca
aceasta. Arogant este să crezi că Dumnezeu a făcut haosul, că Îşi contraice
Voia, că a inventat opuşi la adevăr şi că îngăduie triumful morţii asupra
vieţii.
Umilinţa
ar vedea numaidecât că aceste lucruri nu ţin de El. Şi poţi să vezi ce nu a
creat Dumnezeu? Să crezi că poţi înseamnă pur şi simplu să crezi că poţi
percepe ce Dumnezeu nu a voit Să fie.
Şi
ce ar putea fi mai arogant? Să fim astăzi cu adevărat umili şi să acceptăm ce
am făurit drept ceea ce şi este.
Puterea
de decizie ne aparţine.
Decide să îţi accepţi
poziţia cuvenită de cocreator al universului, şi tot ce crezi că ai făurit va
dispărea.
Ce
îţi va apărea atunci în conştienţă va fi tot ce a fost vreodată, de-a pururi
aşa cum e acum. Şi va înlocui amăgirile de sine făcute să uzurpe altarul
închinat Tatălui şi Fiului.
Astăzi
exersăm adevărata umilinţă, abandonând şiretlicurile prin care încearcă eul să
arate că este arogantă. Numai eul poate să fie arogant. Dar adevărul e umil
când îşi adevereşte puternicia, imuabilitatea şi întregimea veşnică,
atotcuprinzătoare, darul desăvârşit dat de Dumnezeu preaiubitului Său Fiu.
Lăsăm
deoparte aroganţa care spune că suntem păcătoşi, vinovaţi şi temători, ruşinaţi
de ceea ce suntem; şi ne înălţăm, în schimb, inimile cu adevărată umilinţă spre
Cel Ce ne-a creat imaculaţi, de o putere şi o iubire asemănătoare alor Lui.
Puterea
de decizie ne aparţine.
Şi
acceptăm de la El ceea ce suntem, şi îl recunoaştem cu umilinţă pe Fiul lui
Dumnezeu. A-l recunoaşte pe Fiul lui Dumnezeu presupune, totodată, că s-au
lepădat toate conceptele de sine şi că au fost recunoscute false.
Le-a
fost percepută aroganţa.
Şi
acceptăm cu umilinţă şi cu voioşie că strălucirea Fiului lui Dumnezeu,
blândeţea lui, nepăcătoşenia lui desăvârşită, Iubire Iubirea Tatălui său,
dreptul lui la Cer şi la eliberarea din iad sunt toate ale noastre. Ne unim
acum să adeverim cu bucurie că minciunile sunt false şi că numai adevărul e
adevărat.
Ne
gândim numai la adevăr când ne trezim, şi petrecem cinci minute exersându-i
uzanţele, încurajându-ne minţile înfricoşate cu următoarele cuvinte:
Puterea de decizie
îmi aparţine. Chiar astăzi mă voi accepta drept ceea ce m-a creat Voia Tatălui
meu să fiu.
Apoi
vom aştepta în linişte, renunţând la toate amăgirile de sine, în timp ce ne
rugăm cu umilinţă Sinele să ni Se reveleze. Iar Cel ce nu a plecat nicicând va
reveni în conştiinţa noastră, recunoscător să Îi restituie lui Dumnezeu căminul
Lui, dupa cum a fost menit să fie. Aşteaptă-L cu răbdare pe tot parcursul zilei
şi invită-L oră de oră cu cuvintele cu care a început ziua, încheind-o cu
aceeaşi invitatie adresată Sinelui tău.
Vocea
lui Dumnezeu îţi va răspunde, căci El vorbeşte pentru tine şi pentru Tatăl tău.
EI îţi va înlocui toate gândurile înebunite cu pacea lui Dumnezeu, amăgirile de
sine cu adevărul lui Dumnezeu şi iluziile de sine cu Fiul lui Dumnezeu.
Lecţia 152 „A COURSE IN MIRACLES”
LECŢIA anterioară__
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu