Dă-mi binecuvântarea
ta, sfinte Fiu al lui Dumnezeu
Astăzi
exersăm altfel şi luăm poziţie împotriva mâniei noastre, ca fricile noastre să
dispară şi să facă loc iubirii. Iată mântuirea, în simplele cuvinte cu care
exersăm ideea de azi. Iată răspunsul la ispită care nu va întârzia niciodată să
invite Cristosul unde au prevalat înainte frica şi mânia. Iată cum se
desăvârşeşte Ispăşirea, cum se depăşeşte cu bine lumea şi cum se restabileşte
acum Cerul. Iată răspunsul Vocii pentru Dumnezeu.
Abstracţia
deplină este condiţia firească a minţii. Dar o parte din ea este acum
nefirească. Nu vede totul ca un tot unitar. Ci vede în schimb doar fragmente
din întreg, căci numai aşa a putut inventa lumea parţială pe care o vezi.
Scopul pe care îl urmăreşte toată vederea este să îţi arate ce doreşti să vezi.
Tot auzul nu face decât să aducă minţii tale sunetele pe care vrea să le audă.
Aşa
a fost făcut concretul. Iar acum pe acesta trebuie să îl folosim exerciţiile
noastre. I-l dăm Spiritului Sfânt, să îl folosească într-un scop diferit de cel
pe care i l-am dat noi. El însă poate să folosească ce am făcut noi, pentru a
ne învăţa dintr-un alt punct de vedere, ca să putem vedea un alt folos în
toate.
Un
frate e toţi fratii. Fiecare minte conţine toate minţile, căci fiecare minte e
un tot unitar. Acesta este adevărul. Dar oare gândurile acestea limpezesc
înţelesul creaţiei? Oare cuvintele acestea îţi aduc claritate deplină? Ce pot
părea decât nişte sunete goale; frumoase, poate, corecte ca simţire, însă
fundamental neînţelese şi de neînţeles. Mintea care s-a deprins să gândească la
concret nu mai poate pricepe abstracţia în sensul că e atotcuprinzătoare. E
nevoie să vedem puţin, ca să învăţăm mult.
Avem
senzaţia că trupul e cel care ne limitează libertatea, ne face să suferim Şi,
în final, ne stinge viaţa. Dar trupurile nu sunt decât simboluri pentru o formă
concretă a fricii. Frica fără simboluri nu cere replică, pentru că simbolurile
pot reprezenta ceva lipsit de înţeles. Iubirea nu are nevoie de simboluri,
fiind adevărată. Dar frica, fiind falsă, se prinde de concret.
Trupurile
atacă, dar minţile nu. Gândul acesta, sigur, ne aminteşte de text, unde e
subliniat adesea. Iată de ce trupurile devin cu uşurinţă simbolurile fricii. Ai
fost îndemnat de multe ori să priveşti dincolo de trup, pentru că vederea lui
prezintă simbolul "duşmanului" iubirii, pe care viziunea lui Cristos
nu îl vede. Trupul este ţinta atacului, pentru că nimeni nu se gândeşte că
urăşte o minte. Dar cine îndrumă trupul să atace, dacă nu mintea? Care altul ar
putea să fie sediul fricii, dacă nu acel ceva care îşi închipuieşte frica?
Ura
e concretă. Trebuie să existe un lucru de atacat. Un duşman trebuie perceput
într-o asemenea formă încât să poată fi atins, văzut, auzit şi, în final, ucis.
Când ura se opreşte asupra unui lucru, îi cere moartea cu aceeaşi certitudine
cu care Vocea lui Dumnezeu proclamă că nu există moarte. Frica este nesătulă,
consumând tot ce îi vad ochii, văzându-se pe ea în toate, nerezistând tentaţiei
de-a se îndrepta împotriva ei înseşi şi de aceea se distruge.
Cine
vede un frate ca un trup îl vede ca simbol al fricii. Şi va ataca, pentru că
îşi vede propria frică exterioară sieşi, gata de atac şi urlând să se unească
din nou cu el. Să nu nesocoteşti intensitatea furiei pe care trebuie să o
stârnească frica proiectată. Ea ţipă plină de urgie şi sfâşie aerul înnebunită,
în speranţa de-a-şi prinde făcătorul şi de-a-l devora.
Iată
ce văd ochii trupului în cel pe care Cerul îl îndrăgeşte, îngerii îl iubesc şi
Dumnezeu l-a creat perfect. Aceasta e realitate a lui., Şi în viziunea lui
Cristos, minunăţia lui e reflectată într-o formă atât de sfântă şi de frumoasă,
încât abia te poţi abţine să nu îngenunchezi la picioarele lui. Il vei lua în
schimb de mână, căci eşti ca el în viziunea care îl vede aşa. Atacul la adresa
lui ţi-e duşman ţie, căci nu vei perceepe că în mâinile luI i e mântuirea ta.
Cere-i doar asta, şi ţi-o va da. Nu îi cere să simbolizeze frica ta. I-ai cere
iubirii să se autodistrugă. Sau ai vrea să ţi se reveleze şi să te pună în
libertate?
Astăzi
exersăm într-o formă pe care am mai încercat-o. Acum eşti mai aproape de-a fi
gata, iar astăzi te vei apropia şi mai mult de viziunea lui Cristos. Dacă
râvneşti să o atingi, vei reuşi astăzi. Ş, de îndată ce vei reuşi, nu vei mai
fi dispus să accepţi mărturiile pe care le trezesc ochii trupului tău. Ce vei
vedea îţi va cânta melodii străvechi de care îţi vei aduce aminte. Nu ai fost
uitat în Cer. Nu ai vrea să ţi-l reaminteşti?
Alege-ţi
un frate ca simbol al celorlalţi şi cere-i mântuire. Vezi-l mai întâi cât poţi
de clar, în aceeaşi formă cu care eşti obişnuit. Vezi-i faţa, mâinile şi
picioarele, îmbrăcămintea. Priveşte-i zâmbetul şi vezi gesturile familiare pe
care le face atât de des. Gândeşte-te apoi la următorul lucru: ce vezi acum te
împiedică să îl vezi pe cel care îţi poate ierta toate păcatele; ale cărui
sacre mâini pot scoate cuiele care le străpung pe ale tale şi pot înlătura
cununa de spini pe care ţi-ai pus-o pe creştetul însângerat. Cere-i asta, ca să
te poată pune în libertate:
Dă-mi binecuvântarea
ta, sfinte Fiu al lui Dumnezeu Vreau să te privesc cu ochii lui Cristos şi să
îmi văd în tine nepăcătoşenia desăvârşită.
Iar
Cel pe Care L-ai chemat într-ajutor îţi va răspunde. Căci va auzi Vocea pentru
Dumnezeu din tine şi îţi va răspunde cu a ta. Priveşte-l acum pe cel pe care
l-ai văzut doar carne şi oase, şi recunoaşte că a venit la tine Cristos. Ideea
de azi e modul tău sigur de-a scăpa de mânie şi de frică. Fii atent să îl
foloseşti imediat, dacă eşti tentat să îţi ataci vreun frate şi să percepi în
el simbolul fricii tale. Şi îl vei vedea transformat pe loc din duşman în
mântuitor, din demon în Cristos.
Lecţia 161 „A COURSE IN MIRACLES”
LECŢIA anterioară__
Lecţia 161 „A COURSE IN MIRACLES”
LECŢIA anterioară__
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu